oan one america news

One America News Network correspondent Chanel Rion at the White House. According to CNN, OAN doesn't subscribe to industry-standard. One America News Network, also known as One America News, is a far-right, pro-Trump cable channel founded by Robert Herring Sr. and owned by Herring Networks, Inc., that launched on July 4, 2013. The network is headquartered in San Diego. An interesting piece of news out today: One America News Network, the far-right cable news network known for spreading conspiracy theories.

: Oan one america news

SPIRIT AIRLINES PHONE NUMBER USA
BMO HARRIS ONLINE MORTGAGE PAYMENT
SPIRIT AIRLINES PHONE NUMBER USA

Trump Propaganda, Covid Conspiracy Theories, and White Supremacy: Brought to You by AT&T

One America News — the Trump-loving cable news network known for peddling conspiracy theories — probably wouldn’t exist if it weren’t for AT&T, according to a new report from Reuters.

OAN founder Robert Herring said in a 2019 deposition that back in 2013, the telecom behemoth told him to create a new conservative network. He obliged. “I jumped to it and built one,” Herring said.

AT&T has since chase business credit card contact us pumping tens of millions of dollars into OAN. According to 2020 testimony from one of the network’s accountants, a contract with DirecTV and other AT&T-owned TV platforms represented 90% of OAN’s revenue. “If Herring Networks … was to lose or not be renewed on DirecTV, the company would go out of business tomorrow,” said OAN lawyer Patrick Nellies, according to a court transcript.

AT&T spokesman Jim Greer told Reuters that he couldn’t comment on any of the testimony about OAN, citing confidentiality agreements, stating vaguely that DirecTV “offers many news channels that offer viewpoints across the political spectrum.” Some of those “viewpoints,” apparently, include white supremacy.

OAN has many of the trappings of a legitimate news source — anchors, slick sets, interviews with people branded as experts, and even a credentialed White House reporter (during the Trump administration, at least) — but the network consistently presented misinformation to its viewers about Covid-19, the 2020 election, the January 6th insurrection, and more.

The report published Wednesday provides a new look into the extent of the network’s alleged efforts to manipulate the news in the former president’s favor. On January 6th, an OAN news director instructed staff over email: “Please DO NOT say ‘Trump Supporters Storm Capitol …’ Simply call them demonstrators or protestors … DO NOT CALL IT A RIOT!!!” The following day, Herring emailed network producers to inform them that they should “report all the things Antifa did yesterday.”

OAN owes its rise to national prominence to this kind of breathless, unconditional devotion to Trump, which oan one america news even that of Fox News. As the former president grew frustrated with the latter following its relatively reasonable coverage of the 2020 election results, he directed his followers to OAN, growing its influence. In the weeks following the election, OAN was even working in tandem with Trump’s team. One of the network’s reporters, Christina Bobb, volunteered with the “elite strike force” of Trump lawyers contesting the election results. The Daily Beast reported earlier this week that in a deposition delivered in August, Rudy Giuliani said that Trump’s team was able to approve or reject stories before Bobb published them.

The report published Wednesday also notes that Herring waged a campaign to lobby the government to approve AT&T’s merger with DirecTV in 2015, a campaign that included an offer for AT&T to “utilize OAN’s news programs to cast a positive light on the acquisition.” Herring’s lawyers added that their clients’ devotion to AT&T “ran deep.”

OAN isn’t totally allergic to legitimate news, however. The network has a syndication contract with Reuters, which on Wednesday resulted in the publication of a bombshell story about the network’s primary source of funding. “Special Report: How AT&T Helped Build Far-Right One America News,” a headline on the network’s website read.

Источник: https://www.rollingstone.com/politics/politics-news/oan-funded-att-1237846/

As President Donald Trump spirals into bitter denial of his defeat by President-elect Joe Biden, no TV channel has strapped itself in tighter for that ride than One America News.

Even as Fox News anchors confirm the Democratic nominee’s victory while stories at the Trump-friendly Newsmax now call Biden “president-elect,” OAN sells an alternate-facts tale highest savings account rates in usa which Trump fights to overturn massive vote fraud.

That detachment from reality fits into a history of OAN airing hoaxes about such subjects as the novel-coronavirus pandemic (last week, YouTube suspended it for spreading COVID-19 misinformation), protests against police violence, and immigration. Insiders oan one america news recounted frequent interference by its corporate owners.

“They will promote really extreme and radical ideas,” said Angelo Carusone, president of Media Matters for America, an online group tracking right-wing misinformation on TV and online. He called OAN “without a doubt” worse than Fox News and Newsmax: “What One America News can do is take things that Fox would leave on the cutting-room floor.” 

But San Diego-based OAN may have a problem not just with its content, but its carriage. 

As Bloomberg reported in June, OAN’s deal with its primary TV provider may expire in early 2021—and that arrangement’s outlines seem unlikely to entice competitors.

Today, OAN relies overwhelmingly on AT&T’s Christmas tree in the park san jose satellite service, with 13.6 million subscribers, followed by Verizon’s Fios TV (4 million subscribers) and then AT&T’s U-verse and AT&T TV services (3.5 million subscribers combined). It’s also on CenturyLink’s Prism TV, a service that smaller telecom firm stopped promoting in 2018, and the Alaskan cable operator GCI. 

Without AT&T, OAN would be left with a small bit of the pay-TV universe. The biggest cable operators like Comcast and Charter haven’t touched it. Streaming services like Hulu, YouTube TV and Sling—all already facing rising programming costs—have been no more supportive.

The Bloomberg report by Gerry Smith quoted Charles Herring, president of OAN’s parent firm Herring Networks, as saying its DirecTV deal will continue past early 2021 without offering details, but AT&T did not confirm that to Smith. 

OAN did not respond to two e-mailed queries, while AT&T spokesman Jim Kimberly emailed that “We don’t have anything to add here.” 

But the more important data point in Bloomberg’s story may be the number it cited for what AT&T pays OAN: 15 cents a subscriber a month. 

“15 cents is pretty high even for One America News,” said Carusone. “There’s no way that you can walk into a room with these negotiations and say it’s 15 cents or bust.” 

OAN won its status on DirecTV after Herring Networks sued AT&T, alleging that the Dallas telecom giant broke a promise to add its channels to the satellite service in return for oan one america news AT&T’s bid to buy DirecTV.

Derek Baine, an analyst with S&P Global Market Intelligence, said in an email that macatawa bank hsa login firm’s estimates had OAN getting 12 cents, versus 9 cents for Bloomberg News and 34 cents for MSNBC. 

Blaine said Bloomberg’s figure reflects its low ratings, while OAN doesn’t even have ratings to show: “One America is not measured by Nielsen or Comscore so it’s difficult to comment on why they would be priced higher without some type of viewership data.” 

Whether a pay-TV provider would want to be associated with this channel is a separate issue. 

Brett Sappington, a vice president at the market-research firm Interpret, said any TV provider would have to weigh the appeal of locking in a niche audience against the potential notoriety.

“Typically, having a dedicated, niche fan base is a positive for networks and welcome by pay-TV providers if the carriage fees are acceptable,” he wrote in an email. “However, most networks do not have strong detractors.”

Nikki Usher, an associate professor of journalism at the University of Illinois at Urbana-Champaign, noted how Al Jazeera America’s attempt to get carriage on cable operators ran up against memories of that Qatar-owned network’s first exposure to many Americans—news coverage of the Sept. 11 terrorist attacks that included videos from Osama bin Laden.

“Al Jazeera was more associated with showing 9/11 tapes,” she wrote in an email. “But OAN has fans, many fans, so I don’t think it’s quite the same.” 

(Disclosure: Al Jazeera’s Arabic- and English-language channels occasionally feature me as a social-media commentator.) 

Usher and Carusone warned that booting OAN from pay-TV program grids would not stop it from drawing viewers online. One America’s site already invites people to watch it by signing up for KlowdTV, a service that also streams the disgraced conspiracy-theory channel InfoWars.

AT&T, which has been particularly battered by cord cutting, will have to make its own decision at some point.

“I know it’s kind of oan one america news tall ask for cable providers to keep an eye on what they’re distributing,” said Matt Rivitz, co-founder of Sleeping Giants, an online group that lobbies companies to shift their ads away from extremist outlets. “But ultimately it comes back to them; if they’re accepting money for it, then they have some responsibility.”

Updated 12/1/2020 to correct an analyst’s affiliation.

Follow me on Twitter or LinkedIn. Check out my website. 

Источник: https://www.forbes.com/sites/robpegoraro/2020/11/30/the-most-trump-tastic-network-might-lose-its-biggest-carrier-next-year/

YouTube suspends OANN for a week after it posted fake Covid-19 cure

YouTube on Tuesday barred One America News Network from posting new videos and livestreaming for one week, after the right-leaning media organization uploaded a fake cure for the coronavirus.

"After careful review, we removed a video from OANN and issued a strike on the channel for violating our COVID-19 misinformation policy, which prohibits content claiming there's a guaranteed cure," a YouTube spokesperson told CNBC. "Additionally, due to repeated violations of our Covid-19 misinformation policy and other channel monetization policies, we've suspended the channel from the YouTube Partner Program and as a result, its monetization on YouTube.

It was unclear what specifically OANN's video said about a Covid-19 cure that made YouTube decide to suspend the channel.

The organization will have to reapply to YouTube's Partner Program (YPP) if it wants the ability to make money off of its existing content again. YPP is YouTube's program that connects large channels on the platform with advertisers. YouTube said broadly that companies will only be readmitted after they've fixed the issues that led to suspension.

Tuesday's move marks YouTube's largest crackdown against OANN. The social media giant has been criticized for allowing OANN to spread misinformation, such as false claims that President Donald Trump won the presidential election.

Axios first reported on YouTube's suspension of OANN.

A representative from OANN could not immediately be reached for comment.

Subscribe to CNBC on YouTube.

Источник: https://www.cnbc.com/2020/11/24/youtube-suspends-oann-for-a-week-after-it-posted-fake-covid-19-cure.html

AT&T allegedly played a pivotal role in the creation of One America News Network (OAN), a right-wing outlet frequently criticized for spreading false news stories, according to a Reuters report. Based on court documents and other sources, Reuters recounts the telecom giant’s executives telling OAN creator Robert Herring Sr. that oan one america news wanted a conservative outlet that could sit alongside Fox News and balance freedom mortgage address for payments more liberal channels.

“They told us they wanted a conservative network,” Herring reportedly said in a 2019 court deposition. “When oan one america news said that, I jumped to it and built one.”

Reuters’ story draws on records from the companies’ tumultuous legal history, including an OAN complaint against AT&T and a retaliation lawsuit filed against OAN by a former producer. The report, disputed by AT&T in statements to Reuters, details a close relationship between the two companies that goes well beyond a simple carriage agreement.

Although OAN is carried by multiple cable services, a oan one america news accountant testified last year that AT&T provided 90 percent of Herring Networks’ income. If the channel had lost a carriage deal with then-AT&T subsidiary DirecTV, an OAN lawyer told the court, “the company would go out of business tomorrow.”

In a statement to The Verge, AT&T objected to the reports. “DirecTV offers its customers a wide variety of programming, including many news channels that offer viewpoints across the political spectrum, but does not dictate or control programming on the channels. Any suggestion otherwise is wrong,” a spokesperson said.

AT&T later posted a longer statement on Twitter. “AT&T has never had a financial interest in OAN’s success and does not ‘fund’ OAN,” it reads in part. “When AT&T acquired DirecTV, we refused to carry OAN on that platform, and OAN sued Oan one america news as a result. Four years ago, DirecTV reached a commercial carriage agreement with OAN, as it has with hundreds of other channels.” The statement says that future decisions about carrying OAN will be made by DirecTV, which was spun off from AT&T earlier this year.

AT&T originally picked up OAN — alongside Herring’s then-struggling luxury channel WealthTV — for its online U-verse platform. It reportedly made a never-completed offer to acquire a 5 percent stake in the company, and when AT&T announced plans to buy DirecTV in 2014, OAN court testimony claims that AT&T executive Aaron Slator offered to put the network on DirecTV in exchange for help with lobbying government regulators.

The Herrings allegedly met with Federal Communications Commission officials to discuss the merger and also offered to “cast a positive light” on AT&T in news coverage. (AT&T told Reuters and the court that it never made such an offer, and it turned DirecTV into a separate company earlier this year, although it retains a majority stake.) OAN later sued the telecom for breaking its alleged deal, and following a settlement, AT&T added OAN to its DirecTV lineup.

OAN garnered widespread attention in 2017 for earning the approval of former President Donald Trump. But over the past year it’s become better known for promoting false information about COVID-19 and the 2020 presidential election, including claims that have drawn a defamation lawsuit from voting machine company Dominion. Online platforms like YouTube have faced pressure to south florida state college panther central or remove OAN’s content, something YouTube did briefly in late 2020. So far, AT&T has faced less public scrutiny — even though it may have played a much larger part in supporting OAN’s growth.

Update October 6th, 4:20PM ET: Added Twitter statement from AT&T.

Источник: https://www.theverge.com/2021/10/6/22712479/att-one-america-news-network-herring-conservative-news-channel-agreement

AT&T Denies Funding OAN, Says It Actually Refused to Carry the Network

The world's largest communications company is denying that it is responsible for funding 90 percent of One America News (OAN), a far-right media network that has spread conspiracy theories about the 2020 election and the coronavirus pandemic—after a new report pointed fingers to AT&T for OAN's profitability.

"AT&T has never had a financial interest in OAN's success and does not 'fund' OAN," the company said in a Wednesday statement. "When AT&T acquired DIRECTV, we refused to carry OAN on that platform, and OAN sued DIRECTV as a result. Four years ago, DIRECTV reached a commercial carriage agreement with OAN, as it has with hundreds of other channels and as OAN has done with the other TV providers that it carries on its programming."

"The decision of whether to renew the carriage agreement upon its expiration will be up to DIRECTV, which is now a separate company outside of AT&T," the statement added.

On Wednesday, Reuters reported that an OAN accountant testified bbvacompass com go rewards the bulk of OAN's revenue comes from a contract with AT&T-owned television platforms, including satellite broadcaster DirecTV.

The contract with the communication giant directed tens of millions of dollars in revenue to OAN, according to the sworn testimony. Under oath, the accountant testified that without the contract, the network's value "would be zero."

In an earlier statement sent to Newsweek, AT&T defended that their platforms offer programming across the political spectrum and that the company does not promote one particular view through its funding of OAN.

"DIRECTV offers its customers a wide variety of programming, including many news channels that offer viewpoints prefab shipping container homes for sale in north carolina the political spectrum, but does not dictate or control programming on the channels. Any suggestion otherwise is wrong," an AT&T spokesperson wrote.

However, the Reuters investigation claimed that AT&T not only played a crucial role in funding OAN but also in creating it.

During a 2019 deposition viewed by Reuters, the network's founder and chief executive officer, Robert Herring Sr., testified that the idea to launch the conservative network came from AT&T executives, who wanted to create a competitor to Fox News.

AT&T also owns entertainment giant Warner Media, of which CNN and HBO are units.

Herring testified that he was offered $250 million from AT&T in 2019. The deal included his other network, the lifestyle channel AWE.

OAN rose to prominence in 2015 for covering live rallies of Donald Trump, who was a GOP presidential candidate that year. The network became one of Trump's favorites after winning the 2016 election over Hillary Clinton.

During his term in office, Trump encouraged his supporters and Twitter followers to watch OAN, oan one america news that the network covered news "other media afraid to show."

After the 2020 election, which Trump and OAN repeatedly claimed was "stolen", a record 767,000 people reportedly installed the OAN app in November—nine times as many in October. The Reuters analysis also found that the network's website's visits peaked from November through January with 15 million visits.

In August, the network was sued by Dominion Voting Systems for defamation after it alleged there was voting tampering in the 2020 election.

"OAN helped create and cultivate an alternate reality where up is down, pigs have wings," Dominion said in the lawsuit.

In an interview with Reuters, former OAN producer Marissa Gonzales, who resigned in 2020, said: "If there was any story involving Trump, we had to optum behavioral health claims focus on either the positive information or basically create positive information. It was never, never the full truth."

Last year, YouTube also suspended OAN from profiting off its YouTube channel for repeatedly violating its policy on COVID-19 misinformation. The video sharing platform forbids content that claims there is a cure for the virus. OAN had repeatedly promoted hydroxychloroquine as a COVID-19 cure.

Updated 3:42 p.m. ET: The story and its headline have been updated to reflect AT&T's statement on the Reuters report. america vs atletico fc en vivo https://www.newsweek.com/t-funded-over-90-percent-network-that-spread-election-pandemic-conspiracy-theories-1636126

YouTube reportedly suspends OANN over COVID-19 ‘cure’ video

YouTube temporarily suspended the One America News Network for posting a video that promoted a fake cure for COVID-19, according to a report Tuesday.

The move also prevents OANN from profiting off its other videos on the site, Axios said.

YouTube — which removed the video at issue — reportedly acted because OANN violated a misinformation policy that prohibits users from posting videos that claim the coronavirus can be cured.

OANN was previously warned about violating the policy, Axios said.

OANN’s one-week suspension reportedly marked Google-owned YouTube’s first “strike” against the cable TV network.

Two more would lead to its account being terminated, Axios said.

In addition, OANN will have to reapply to the YouTube Partner Program in order to resume making money off its spirit airlines phone number usa, Axios said.

OANN didn’t immediately respond to a request for comment.

Источник: https://nypost.com/2020/11/24/youtube-reportedly-suspends-oan-over-covid-19-cure-video/

One America News

Stand up for the facts!

Our only agenda is to publish the truth so you can be an informed participant in democracy.
We need your help.

More Info

I would like to contribute

One America News is a conservative cable news service founded by Robert Herring.

One America News's Website

Latest Fact-checks of One America News

Inside PolitiFact

Fact-checking journalism is the heart of PolitiFact. Our core principles are independence, transparency, fairness, thorough reporting and clear writing. The reason we publish is to give citizens the information they need to govern themselves in a democracy.

Support independent fact-checking.
Become a member!

In a world of wild talk and fake news, help us stand up for the facts.

Sign me up

Источник: https://www.politifact.com/personalities/one-america-news/

1 Replies to “Oan one america news”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *